Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka
Visa undermeny Dölj undermeny

Hinder är till för att övervinnas - ny kampanj ska inspirera till export

Intervjuer med små och medelstora företag visar att dessa ofta väljer att inte exportera, eller ta sig in på nya marknader, för att riskerna och merarbetet anses vara för stort. Regeringen har därför inom ramen för Exportstrategin givit Business Sweden i uppdrag att genomföra ett kommunikationsprojekt som syftar till att stärka viljan hos svenska företag att exportera.

I kommunikationskampanjen, som lanseras i slutet av april, kommer svenska företag att informeras om att det visserligen finns hinder och risker med export, men att det för de flesta finns råd och stöd inom ramen för den statliga främjarfamiljen.

Kampanjen produceras av kommunikationsbyrån Prime och innehåller såväl annonsering i dagspress, affärspress, på digitala plattformar som affischtavlor på utvalda platser runt om i Sverige. Dessutom produceras en film för viral spridning. Köpt media kommer att stöttas med PR. 

- Kampanjen ska förmedla känslan av att trösklarna för export är lägre än man kanske tror och att Team Sweden är den självklara partnern när man väl bestämt sig för expansion utomlands, säger Kristina Windrup Olander, kommunikationschef på Business Sweden.