Svenska innovationer toppar Mobile World Congress

Smarta batterier, världens minsta IR-sensor och nyskapande telelösningar inom hälsovården är bara några av de svenska innovationer som visas upp på Mobile World Congress, 22-25 februari i Barcelona. Med 13 år i backspegeln fortsätter Business Sweden att via den svenska paviljongen på MWC 2016 aktivt arbeta för svenska företags internationalisering.

Mobile World Congress är världens största mässa för mobilteknik där representanter från mobiloperatörer, leverantörer och tillverkare såväl som leverantörer av mjukvara och hårdvara samlas. Business Sweden har sedan 2003 deltagit och arrangerat en svensk paviljong på MWC.

Mehmet Kaplan, Sveriges IT-minister samt bostads- och stadsutvecklingsminister kommer att delta på konferensen för att stödja svenska företag på plats och utbyta erfarenheter med andra deltagare. 23 svenska företag deltar tillsammans med Business Sweden under MWC i Barcelona, 22-25 februari.

- Efter över ett decenniums närvaro på MWC börjar vi bli riktiga veteraner. Vi är stolta och glada över att återigen få vara på plats och stödja svenska företag på MWC i Barcelona. 2016 års upplaga för med sig några väldigt intressanta företag som har utvecklat banbrytande lösningar och vi förutspår ännu ett framgångsrikt år för den svenska paviljongen, säger handelssekreterare i Spanien, Malin Svensson.

Följande företag ställer ut i den svenska paviljongen:

Appland, Aurora Innovation, CasePower, CICS, Cognizant, Combain Mobile, Compuverde, Crunchfish, Dahl Sweden Mobile Technology, Imint AB/Vidhance, JonDeTech Sensors AB, Limes Audio, Mobile Arts, myFC, Neonode, Netonomics, OnePhone, SEQR, ShareWork, TalkPool, Wbird, Wittra, Xoanon Analytics.

Läs mer om Mobile World Congress här: https://www.mobileworldcongress.com/.

För ytterligare information kontakta:

Elisabeth Somp, Head of Media Relations, +46 70 594 82 00, elisabeth.somp@business-sweden.se

Business Swedens syfte är att hjälpa svenska företag att nå sin fulla internationella potential, och utländska företag att nå sin potential genom investeringar i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd, såväl i Sverige som på nära 50 av världens mest intressanta marknader. Business Sweden ägs av staten och näringslivet och bildades den 1 januari 2013 genom en sammanslagning av Exportrådet och Invest Sweden.

19 Februari 2016