Nya BSO-tjänster i Thailand och Vietnam

Nu lanserar Business Sweden i Thailand och Vietnam nya BSO-tjänster där vi erbjuder fysiska kontorsplatser på centrala adresser, support med bokföring på plats och virtuella kontor.

Thailand och Vietnam är idag två av Asiens mest dynamiska marknader och erbjuder stora möjligheter inom flera traditionellt starka svenska områden, exempelvis medicinteknik, miljöteknik, transportlösningar, ICT och katastrofhjälpslösningar.

- Thailand och Vietnam är en växande konsumentmarknad. Länderna har en gemensam befolkning på cirka 160 miljoner personer med en mycket snabbt växande medelklass, säger Vivianne Gillman, handelssekreterare för Thailand och Vietnam.

En nyligen genomförd affärsklimatstudie visar att svenska företag som är etablerade i både Thailand och Vietnam ser positivt på framtiden, de förväntar sig ökade intäkter och de ser den attraktiva lokala marknaden som primär möjlighet. Trots att bägge marknader är välkända för sin tillverkande kapacitet är det alltså kundmarknaderna som lockar mest.

- Vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda BSO-tjänster även i Thailand och Vietnam, i tillägg till de rådgivande tjänster vi redan har. Detta kommer att ge fler nyetablerade företag en möjlighet att snabbt fokusera på sin kärnaffär och få stöd av oss med de mer praktiska etableringsfrågorna, säger Vivianne Gillman.

17 September 2015

Vill du veta mer om BSO i Asien?