Unikt seminarium om e-handel med Alibaba

För första gången besöker Alibaba Sverige för att diskutera den kinesiska e-handelsmarknaden och de senaste trenderna tillsammans med representanter från Business Sweden och Alibaba. Den kinesiska e-handelsmarknaden är världens största och beräknas stå för mer än 60 procent av den globala e-handelsförsäljningen inom detaljhandel 2020.

Svenska varumärken står sig starkt på den kinesiska marknaden och det finns en stor efterfrågan inom exempelvis mode och livsmedel. En rad olika områden kommer att beröras under dagen, bland annat den nuvarande situationen på den kinesiska e-handelsmarknaden och de senaste trenderna, viktiga konsumentgrupper och betydelsen av varumärkesbyggande.

Därutöver analyseras de största utmaningarna som svenska företag ställs inför vid en etablering och svenska företag som redan är etablerade inom e-handel i Kina berättar om sina erfarenheter.

Representanter från media är välkomna till seminariet. Föranmälan är obligatorisk.

Tid: Torsdag den 30 mars kl. 09.00-10.30

Plats : Hitech Hötorget, Hightechbuilding Sveavägen 9, plan 2

Anmälan: press@business-sweden.se

Läs mer om Business Swedens seminarium.

För ytterligare information kontakta:

Elisabeth Somp, PR-chef Business Sweden

+46 70 594 82 00, elisabeth.somp@business-sweden.se

Business Swedens syfte är att hjälpa svenska företag att nå sin fulla internationella potential och utländska företag att investera och expandera i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd, såväl i Sverige som på nära 50 av världens mest intressanta marknader. Business Sweden bildades den 1 januari 2013 genom en sammanslagning av Exportrådet och Invest Sweden. Business Sweden ägs av staten och näringslivet, som representeras av Utrikesdepartementet och Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening.

27 Mars 2017