Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka
Visa undermeny Dölj undermeny

Småföretag satsar i Afrika

Den höga tillväxten i Afrika lockar allt fler svenska små och medelstora exportbolag. Potentialen är enorm, bland annat inom branscher som infrastruktur och hälsovård. Det säger Olov Hemström, handelssekreterare i Sydafrika, till tidningen Entreprenör.

Olov Hemström, som är chef över Business Swedens verksamhet i Sydafrika, medverkar tillsammans med Rebecka Lundgren, landanalytiker och Subsaharaexpert på EKN (Exportkreditnämnden), i en artikel om det ökade intresset för Afrika bland svenska företag.

Förutom att regionen erbjuder stora affärsmöjligheter inom flera branscher, är Sverige som varumärke starkt på den afrikanska kontinenten. 

- Svenska företag uppfattas som kompetenta och pålitliga och de starka banden på biståndssidan har också bidragit. Det mesta som är svenskt uppfattas som positivt i Afrika, säger Olov Hemström till Entreprenör.

30 Januari 2015