Business Sweden samarbetar med Di Gasell

Dagens industri utser de snabbast växande företagen i landet till Gaseller. Sverige behöver tillväxt och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Business Sweden har därför inlett ett samarbete med Di Gasell. Partnerskapet stämmer dessutom väl överens med Business Swedens uppgift att stärka Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner.

Jag är mycket stolt över att Business Sweden är huvudsponsor till Di Gasell. Det ger oss möjlighet att kommunicera vårt export- och investeringsfrämjande från en unik plattform som når tillväxtföretag över hela landet, säger Ulf Berg, vd på Business Sweden.

Hösten 2013 arrangeras Gaselltävlingen för fjortonde året i rad. På en rad Gasellträffar från Malmö i söder till Umeå i norr delas diplom och Gasellstatyetter ut till de företag som har vuxit snabbast i vart och ett av de 21 svenska länen. Turnén avslutas i december då Dagens industri korar Sveriges Supergasell, alltså det företag som har vuxit snabbast i Sverige de senaste tre åren.
Övriga huvudsponsorer av Di Gasell 2013 är Volvo, Grant Thornton, Almi, Google och Telenor.

Läs mer om Di Gasell på www.dagensindustri.se/di-gasell/. Där kan du bland annat få reda på kriterierna för att bli utsedd till Gasell samt när och var de olika Gasellträffarna äger rum.

19 April 2013