Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Rollen som projektledare

Som projektledare hos Business Sweden är du stationerad på något av våra utlandskontor. Du har du två övergripande ansvarsområden, projektledning av större och ibland komplexa projekt och ett säljansvar mot existerande och potentiella kunder.

Som projektledare är du involverad i våra kunders internationella affärsutveckling och ansvarar för att de lyckas med sin etablering eller expansion på bästa sätt. Du leder Business Swedens interna team och ser till att en projektplan görs så alla presterar och levererar på bästa sätt och med högsta kvalitet. Rollen har många kontaktytor med bland annat kunder, ambassader och myndigheter, och du arbetar strategiskt och analytiskt för att identifiera den största potentialen för kunden.

Du är också involverad i att arrangera delegationer och statsbesök.

Vem söker vi?

Som projektledare hos Business Sweden är du civilekonom eller civilingenjör med cirka 5-10 års arbetslivserfarenhet. Du har sannolikt arbetat som managementkonsult inom affärsutveckling eller har annan relevant arbetslivserfarenhet. Du har internationell erfarenhet från studier eller arbete, trivs i en internationell miljö och har lätt att ta till dig olika kulturer.

För att passa i rollen har du starkt affärsintresse, du kan identifiera affärsmöjligheter och få kunden att förstå värdet. Du driver flera projekt parallellt och arbetar strukturerat och effektivt. Du har lätt att få människor med dig och driver ditt team i en high performance-kultur med positiv anda.