Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Förbättra din export

Att ha koll på den praktiska hanteringen av exporten ökar förutsättningarna för bättre affärer. Under en heldag lyfter vi fram de viktigaste aspekterna i exportarbetet som du behöver tänka på som exportör för att undvika dyra misstag.

För att lyckas med och förbättra en exportaffär är det viktigt att sätta sig in i de exporttekniska frågorna. Under hela leveranskedjan, allt från offertförberedelser till hur man säkrar slutbetalning, uppkommer frågor om finansieringsmöjligheter, produktanpassningar, export- och importprocedurer, dokumenthantering och leveransvillkor mm. Denna heldagsutbildning ger en grundläggande vägledning i praktiskt exportarbete samt ger tips på hur man med smidig och effektiv hantering av handelsprocedurerna minimerar kostsamma överraskningar. 

Målgrupp: Denna utbildning vänder sig till dig som idag arbetar med exportfrågor och som vill förbättra dina kunskaper i de praktiska frågeställningar som dyker upp i exportprocessen.

Mål: Målet med denna utbildning är att ge en helhetsbild av alla de moment i det praktiska exportarbetet som man som exportör oftast behöver hantera för att få en så effektiv och framgångsrik export som möjligt.  

Vi tar bland annat upp:

  • Vilka alternativa möjligheter finns det för att få finansiering till min internationella affär?

  • Vad ska man tänka på när man förbereder en offert och ett köpavtal vid en exportaffär?

  • Behöver man göra eventuella produktanpassningar och hur bär man sig åt för att ta reda på regelverk?

  • Hur tar man reda på eventuella tullar, avgifter och skatter vid export till specifikt land?

  • Vilka fördelar kan man få av EU:s frihandelsavtal?

  • Vilka olika dokument kan komma att krävas från svenska respektive utländska myndigheter och vad ska man tänka på när man fyller i dessa?

  • Hur använder man de olika leveransvillkoren i Incoterms® 2010 på bästa sätt?

  • Hur går man tillväga för att få betalt av kunden på önskat sätt och vid önskad tidpunkt?

  • Hur kan man genom hållbart företagande minska riskerna och öka konkurrensfördelarna vid internationella affärer?

Var: Business Sweden, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, Stockholm

Kostnad: 5 900 SEK exkl. moms. I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.

Föreläsare: Linda Laszlo Ek,Yvonne Brycker, Maria Lundberg, Anna Folkesson och Maria Klebert Björk, experter och rådgivare inom internationell handel och exporttekniska frågeställningar på Business Sweden.

Anmäl dig här:

8 maj 2018
13 november 2018

en bild

Linda Laszlo Ek

Stockholm , Stockholm
+46 8 588 663 81
E-post linda.laszlo-ek@business-sweden.se
en bild

Yvonne Brycker

Stockholm , Stockholm
+46 8 588 660 17
E-post yvonne.brycker@business-sweden.se
en bild

Maria Lundberg

Stockholm , Stockholm
+46 8 588 662 49
E-post maria.lundberg@business-sweden.se
en bild

Maria Klebert Björk

Stockholm , Stockholm
+46 8 588 660 50
E-post maria.bjork@business-sweden.se
en bild

Anna Folkesson

Stockholm , Stockholm
+46 8 588 66 339
E-post anna.folkesson@business-sweden.se