Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Sydkorea, indien och Schweiz - nya e-handelsmarknader kartlagda i E-handelsguiden

I den digitala revolution som pågår satsar alltfler svenska företag på gränsöverskridande e-handel och möjligheterna för företag att nå kunder utanför Sveriges gränser har aldrig tidigare varit så effektiva. Allteftersom e-handeln mognar, ökar också konkurrensen globalt och det är därför viktigt för svenska företag att förbereda sin internationalisering - skaffa sig kunskap och skräddarsy sitt erbjudande mot olika e-handelsmarknader. Avgörande för en långsiktig framgång med sin gränsöverskridande e-handel blir att anpassa sig efter rådande lokala förutsättningar på varje marknad såsom, lokala regelverk, marknadspraxis men även beteendemönster och preferenser hos lokala kunder. För att underlätta för svenska företags internationalisering online, har Business Sweden skapat E-handelsguiden: en kostnadsfri digital guide på hemsidan med gedigen kartläggning av nu 24 intressanta exportmarknader för e-handel. Guiden uppdateras och utvidgas ständigt och i veckan lanserades tre nya intressanta e-handelsmarknader: Sydkorea, Indien och Schweiz.

Vill du ta del av E-handelsguiden? Gå in på följande länk och registrera dig för kostnadsfri åtkomst av guiden: http://www.business-sweden.se/Export/tjanster/guider-om-exportregler/E-handelsguiden/

Business Sweden arrangerar regelbundet en halvdagskurs som heter: ”E-handel på export” http://www.business-sweden.se/Export/tjanster/utbildningar-i-exportregler/E-handel-pa-export/, för dig som ytterligare vill öka dina kunskaper och få en bättre insikt i t.ex. de legala och skattemässiga frågor som man bör hålla koll på och förbereda inför sin internationella online-satsning.

 (Linda Laszlo Ek)

en bild                       

14 September 2016