Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka
Visa undermeny Dölj undermeny

Rapporter & fakta

Business Sweden arbetar kontinuerligt för att tillgodose svenska företags informationsbehov. Vi publicerar löpande nya rapporter och insikter som är aktuella och relevanta för att starta företag i Kina och verka på den kinesiska marknaden. Materialet är framtaget av Business Swedens samlade expertteam och är utformat i nära samarbete med industrispecialister, svenska och kinesiska företag samt branschorganisationer.
en bild

”Business Climate Survey for Swedish Companies in China 2019” är en undersökning genomförd av 'Team Sweden', vilket är ett samarbete mell...

en bild

Kinas s.k. Belt & Road-initativ (BRI) lanserades 2014 och har lett till infrastruktur och energiinvesteringar på över 500 miljarder dolla...

en bild

Asia-Pacific (APAC), är hemvist för flera av världens största och snabbast växande ekonomier. Enligt flera makroekonomiska indikatorer fo...

en bild

Ett företag som är närvarande på många marknader kommer bli påverkad av kriser eller stora marknadsskiften regelbundet. Detta är inte en ...

en bild

Kina har den största och snabbast växande e-handelsmarknaden i världen. Under 2017 representerade Kina 40% av all global e-handel. Busine...

en bild

Kinas snabba utveckling under de senaste fyra decennierna har drivits av en intensiv resursanvändning som har slagit hårt mot landets mil...

en bild

Kina refereras ofta som ”världens fabrik”, och exportsiffrorna påvisar varför. Vidare finns det en trend mot tillverkning och export av m...

en bild

Det finns flera sätt att ta sig an den kinesiska marknaden, men att få överblick över de olika alternativen och en grundläggande förståel...

en bild

”Business Climate for Swedish Companies in China 2017” är en undersökning genomförd av 'Team Sweden' som är ett samarbete mellan Svenska ...

en bild

Kina är sedan 2009 världens största fordonstillverkare och marknad. Tillväxten för bilindustrin så som för landet självt har varit anmärk...

en bild

En verktygslåda med fokus på Corporate Social Responsibility (CSR) för kinesisk-svenska försörjningskedjor. Guiden innehåller riktlinjer...

en bild

Att registrera ditt varumärke i Kina är ett sätt att skydda dig från att andra kinesiska varumärken kan använda ditt företags namn eller ...

en bild

Kina är världens snabbaste växande marknad och Sveriges viktigaste handelspartner i Asien. Trots den lukrativa storleken på marknaden så ...

en bild

Att välja etableringsform i Kina är ett viktigt steg i svenska organisationers expansionsplaner, men kan på flera sätt vara en komplex pr...

en bild

Kina har nu påbörjat ett ambitiöst reformprogram och marknaden, kunderna och konkurrensen håller på att förändras. Det blir alltmer uppen...

en bild

Kinas läkemedelsmarknad är världens andra största med en global marknadsandel på 10%. Marknadsvärdet uppgick till 76 miljoner USD år 2014...

en bild

Kinas marknadsandel av den globala mobilspelsmarknaden uppgår till 20% och förväntas uppnå ett värde av 7.7 biljoner USD under år 2016.

en bild

Kinas marknad för medicinteknik är världens andra största och har sett en årlig tillväxttakt på drygt 20 % sedan 2009.

en bild

Sverige är världsledande i internetbaserad M2M-konnektivitet och ser därför betydande möjligheter på Kinas växande IoT-marknad.

en bild

När världens största befolkning nu tar steget mot allmän sjukvård skapas många möjligheter för svenska företag. Kinas sjukvårdsmarknad va...

en bild

David Hallgren

Trade Commissioner China Trade Commissioner China
+86 105 81 56 006
en bild

Andrea Staxberg

Senior Project Manager Shanghai Senior Project Manager, Shanghai
+ 86 21 6218 9955 ext. 81