Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Business Sweden på PLMA – världens största Private Label mässa

PLMA-mässan är världens största och viktigaste livsmedelsmässa inom Private Label-segmentet. Varje år deltar fler än 2250 utställare från över 70 länder. Mässan är företagsfokuserad och välkomnar årligen cirka 11 000 kvalificerade besökare – däribland inköpare och kategorichefer från de ledande livsmedelskedjorna i Europa och runt om i världen.

Private Label visar fortsatt stark tillväxt och utgör idag i genomsnitt mer än 30 procent av det samlade livsmedelssegmentet i Europa och mer än 50 procent på flera marknader. Breddandet och utvecklingen av Private Label i dagligvaruhandeln till att inkludera såväl budget till premium, ekologiskt och hälsoinriktade produkter skapar nya attraktiva möjligheter för svenska livsmedelsproducenter att växa, såväl i Sverige som internationellt.

I maj 2014 arrangerade Business Sweden för sjunde året i rad en svensk paviljong vid PLMA-mässan i Amsterdam där 13 svenska företag ställde ut och presenterade sina produkter för inköpare från hela världen:

Albina Snacks, Anders Löfberg, Bofood, Foodimpex International, Frebaco Kvarn, Göteborgs Kex, Lantmännen Doggy, Svenska Lantchips, Trensums Food, Västkustfilé, Mattea Sweden, Fjällbröd och Örneborgs Delikatesser.

Mer information om de utställande företagen i den svenska samlingsmonterns officiella katalog.

Många av de utställande företagen i den svenska paviljongen ser mässan som en årlig mötesplats för att upprätthålla relationer med nuvarande Private Label-kunder och effektivt knyta nya kundkontakter.