Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Redefining success strategies in China

27 maj 2016

How to win in the new normal in Chinese industry

Fortsatt framgång i Kina kräver nya åtgärder och förändrade strategier. Den nuvarande nedgången i Kinas ekonomi och marknadsoroligheterna som råder innebär betydande utmaningar på den kinesiska marknaden, på sikt förväntas dock Kinas betydelse i världsekonomin att fortsätta växa.

Business Swedens rapport “Redefining success strategies in China” redogör för ett nytt ramverk och rekommendationer för hur Svenska B2B-företag bör anpassa och positionera sig i det föränderliga ekonomiska klimatet som råder i Kina idag. Vad som framhävs är betydelsen av fortsatt långsiktigt engagemang i Kina, en förstärkt lokal profil av verksamheten i Kina, utökade marknadssamarbeten och att ta till vara på förvärvsdrivna tillväxtmöjligheter.

Seven strategic elements for success in China:Seven strategic elements for success in China

contact image

David Hallgren

Trade Commissioner China
+86 105 81 56 006
E-post david.hallgren@business-sweden.se