Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Digital China

08 februari 2018

Succeeding in the world's largest e-commerce market

Business Swedens rapport “Succeeding in the world’s largest e-commerce market” ger en fördjupad inblick i Kina som digital marknadsplats och erbjuder guidning för små- och medelstora företag som vill nå den kinesiska konsumenten via näthandel.

KRAFTIG TILLVÄXT FÖR NÄTHANDELN I KINA

en bild

Marknaden för e-handel i Kina ökar i det närmaste explosionsartat. Som den största marknaden för näthandel i världen, representerade Kina 40 procent av den globala e-handeln under 2016. Under samma år genererades 70 procent av den inhemska konsumtionstillväxten från digitala plattformar. Näthandeln har helt enkelt blivit normen för många konsumenter och produktkategorier i Kina.

BUSINESS SWEDENS SEX STEG MOT LYCKAD NÄTHANDEL I KINA

en bild

Rapporten är på ENGELSKA

contact image

David Hallgren

Trade Commissioner China
+86 105 81 56 006
E-post david.hallgren@business-sweden.se