Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

White paper: Öka din försäljning i APAC

Asia-Pacific (APAC), är hemvist för flera av världens största och snabbast växande ekonomier. Enligt flera makroekonomiska indikatorer fortsätter regionen att växa och spelar en allt större del av världsekonomin. Den svenska exporten till regionen ligger dock efter flera andra europeiska länders export.

En studie genomförd av Business Sweden, visar att svenska små och medelstora företag (SME) upplever utmaningar på den asiatiska marknaden på grund av långa avstånd, kulturella skillnader och egna flaskhalsar i form av begränsade resurser. Affärsexpansion i regionen uppfattas som riskfylld och tenderar att vara opportunistisk. Därmed missar majoriteten av små och medelstora företag den stora outnyttjade potentialen i APAC. Om de svenska företagen skulle  närma sig de nya marknaderna i APAC-regionen med bättre kunskap och förberedelser, minskar riskerna och möjligheterna kan tas tillvara.

Studien täcker tre områden med fokus på SME:

  • Utmaningar vid etablering av försäljning i Asien
  • Case-baserade insikter från etablerade företag på de asiatiska marknaderna
  • Kritiska framgångsfaktorer vid etablering av försäljning i APAC

Läs våra rekommendationer för att komma igång och accelerera försäljningen i APAC här.

Dokumentinformation
Datum: 8 mar 2018
Storlek: 968,2 KB(pdf)
Ladda ner