Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Polen: Möjligheter inom detaljhandeln

Växande detaljhandel i Polen skapar många affärsmöjligheter för svenska detaljhandelsföretag.

Den polska detaljhandeln har vuxit med i genomsnitt 3,5 procent per år sedan 2011 och är värd omkring 90 miljarder EUR. Köpkraften ökar kontinuerligt och klyftan till Västeuropa minskar. Det finns en växande medelklass i storstäderna som i allt större utsträckning efterfrågar utländska kvalitetsprodukter.

Business Sweden har utfört en marknadsstudie av den polska detaljhandeln och identifierat affärsmöjligheter för svenska detaljhandelsföretag främst inom mode, barnkläder, friluftsliv, hem och trädgård, lyx och e-handel. 

Dokumentinformation
Datum: 1 sep 2017
Storlek: 1,6 MB(pdf)
Ladda ner