Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Kina: "How to win in the New Normal in Chinese industry"

Kina har nu påbörjat ett ambitiöst reformprogram och marknaden, kunderna och konkurrensen håller på att förändras. Det blir alltmer uppenbart att de framgångsstrategier som tidigare har fungerat för svenska industriföretag i Kina inte kommer att vara tillräckliga framöver.

Business Swedens studie om utvecklingen i den kinesiska industrin ”How to win in the New Normal in Chinese industry” baseras på samlad erfarenhet från 15 ledande svenska företag i Kina, samt insikter från Business Swedens dagliga konsultverksamhet kring strategisk markandstillväxt i Kina.

Exempel på områden lyfts fram i studien är:

  • Marknadsläget inom den kinesiska industrin med mindre investeringar, överkapacitet, satsning på ökad efterfrågan av inhemska varor och starkare lokal konkurrens
  • Marknadsdynamiken inom industrin, inklusive utmaningar för multinationella företag när trycket ökar på premiummarknaden
  • Strategiska åtgärder som krävs för att nå långsiktig framgång i den kinesiska industrin, t.ex. enhetlig innovationsagenda, strategiska partnerskap och förvärvsledd expansion i marknadens mittsegment

 

Dokumentinformation
Datum: 6 sep 2016
Storlek: 902,7 KB(pdf)
Ladda ner