Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka
Visa undermeny Dölj undermeny

Quant accelererar sin kundsegmentering i USA

en bild
Som världsledare inom industriellt underhåll erbjuder Quant ovärderlig service till sina kunder. Med hjälp från Business Sweden har Quant utvecklat en mer riktad strategi för tillväxt i USA, en strategi som har gett dem möjlighet att fokusera sina försäljningsinsatser till de mest lovande industrisegmenten och geografiska regionerna.

Quant, som tidigare gick under namnet ABB Full Service, har varit global marknadsledare i över 50 år inom industriellt underhåll. Med närvaro i över 20 länder och en målsättning att utöka sin globala omsättning valde Quant Business Sweden som strategisk partner i ett flertal av sina marknader världen över. I USA är Quant ett relativt okänt namn och de har därför haft svårt att nå seniora chefer för dialoger avseende outsourcing av underhåll. Med målsättningen att utöka sin förståelse avseende var tillväxten sker i USA inom ett antal utvalda industrier samt formulera en mer målinriktad strategi för marknadstillväxt och valde Quant att samarbeta med Business Sweden för att bredda sitt nätverk och nå nya kunder och intressenter.

Målinriktad analys av den amerikanska marknaden för tillverkning 

Business Sweden började med att göra en marknadsanalys av sex undersektorer inom tillverkningsindustrin i över 30 stater där Quant hade sett potential för tillväxt. För att få bättre förståelse av Quants serviceerbjudande besökte Business Sweden en av Quants nuvarande kunders anläggningar i USA. Besöket hjälpte Business Sweden att bättre förstå vilken typ av kunder som Quant ville jobba med samt vilket värde Quant tillför till sina kunder. Genom att använda databaser, genomföra intervjuer och sin egen industriella kunskap samlade sedan Business Sweden utförlig data som användes för att ranka undersektorerna och staterna. Efter att ha analyserat datan, och trenderna bakom, rankade Business Sweden varje industrisegment och stat i ett scorekort för att sedan kunna presentera de mest lovande och passande segmenten och staterna där Quant borde fokusera sin försäljning.

”Business Sweden gjorde ett fantastiskt jobb med att analysera marknaden och genomförligt utvärdera och bedöma marknadspotential samt identifiera vilka undersektorer och regioner att fokusera på” – Mark McCue, VP of Sales Nord Amerika, Quant.

Identifiera kunder med hög potential

Baserat på valet av två viktiga undersektorer och ett geografisk fokus (Great Lakes) fick Quant en lång lista över potentiella kunder. För att kunna identifiera kunderna med högst potential hjälpte Business Sweden till med att prioritera listan baserat på ett antal kvalitativa och kvantitativa faktorer, inklusive intäkter, antal anställda och strategisk lämplighet. Som ett sista steg för att hitta de mest relevanta kunderna bistod Business Sweden Quant med att kontakta företagen på den nerkortade listan för att kontrollera ett antal viktiga kriterier som på förhand hade bestämts tillsammans med Quant. Det slutgiltiga resultatet blev en lista med 18 potentiella kunder för Quant inom undersektorerna med högst potential och inom den prioriterade geografiska regionen.

Marc McCue, ansvarig för Quants försäljning i Nord Amerika, var väldigt nöjd med arbetet och resultatet av samarbetet. ”Business Swedens utförliga och effektiva arbete hjälpte oss att identifiera och korta ner en lista med över 25,000 potentiella företag till en kort lista över kunder med hög potential och som uppfyller alla kvalifikationer vi har för ett bra partnerskap. Arbetet hjälpte oss verkligen att både identifiera och sedan fokusera på kunderna med högst potential i USA”.

 

en bild

Max Åvall

Head of Office Chicago Head of Office , Chicago
+1 312 781 6237
E-post max.avall@business-sweden.se