Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Svenskt mode på Le Bon Marché

en bild
Le Bon Marché (LBM) är ett av de ledande och mest exklusiva varuhusen i världen, besökt av såväl Paris internationella klientel som parisare själva. Med samarbetet mellan Business Sweden och LBM har en ny och attraktiv väg in till den franska marknaden öppnats för svenska företag.

LBM, del av LVMH Luxury Group, säljer ett brett sortiment av high-end produkter och fungerar som en kreativ grogrund för mindre uppkommande bolag. I och med LBM:s anseende är det ett bra fönster att visa upp produkter och få varumärken kända i Frankrike, målet med samarbetet med LBM var att ge svenska företag en ny öppning till den franska marknaden. Det var även ett perfekt tillfälle att främja svenskt mode i stort.

Framgångsrikt relationsbyggande

Genom prospektering av den svenska modescenen och presentation av noggrant utvalda bolag till LBM lyckades Business Sweden bygga en stark relation med varuhusets inköpschefer. Business Sweden förenklade ytterligare processen genom att guida bolagen genom försäljningsplaneringen och förhandlingsprocessen. 40 företag introducerades till inköpschefer, varav fem blev listade och började sälja sina produkter på LBM. Business Sweden fortsatter stärka sin relation med LBM och arbetar nu på ett långsiktigt samarbete, för att kontinuerligt introducera svenska företag till den franska marknaden.

en bild

Annika Stål

Trade Commissioner France Trade Commissioner France
+33 1 53 40 89 00