Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

GO Sport Travel hittar partners i Hongkong

en bild
För att undersöka affärsmöjligheterna för researrangören GO Sport Travels tjänster i Hongkong kontaktades Business Sweden. Efter en utförd marknadsanalys arrangerades ett mötesprogram, vilket resulterade i partnerskap med lokala aktörer.

Efter grundandet av GO Sport Travel 2001 har företaget vuxit till att bli en av de större arrangörerna av sport- och evenemangsresor i Skandinavien. Idag är man officiell partner till stora fotbollsklubbar som till exempel Arsenal, Chelsea, Tottenham och Manchester United.

GO Sport Travel, med VD Per Gavelius, tog kontakt med Business Sweden i Hongkong för att få assistans med att undersöka affärsmöjligheterna på marknaden. För att bättre förstå marknaden och kunna utvärdera potentialen behövde företaget kartlägga aktörerna och intresset för deras tjänster.

 Att undersöka marknaden och identifiera relevanta partners


Business Sweden fick i uppdrag att utföra en marknadsundersökning och identifiera potentiella partners/kunder. Ett besöksprogram arrangerades med de aktörer som påvisat störst potential för GO Sport Travel.

 - Vi kvantifierade marknadsstorleken utifrån flera parameterar, identifierade aktörer och deras befintliga erbjudanden, undersökte konsumentbeteenden och preferenser, samt relevanta marknadsföringskanaler innan vi satte ihop ett intressant besöksprogram för GO Sport Travel, säger Margaret Leung, Senior Project Manager på Business Sweden.   

 Business Sweden är ett bra första steg för svenska företag


Efter kartläggningen av marknaden för sport- och evenemangsresor och dess aktörer satte Business Sweden samman ett mötesprogram med intressanta resebyråer för GO Sport Travel. Marknadschecken och mötesprogrammet blev lyckat och ett stort intresse visade sig finnas för företagets tjänster. Redan på plats i Hongkong skrevs ett avtal med en partner och fortsatta diskussioner fördes efteråt med ett antal resebyråer.

 - Business Swedens tjänster och support har varit väldigt värdefullt för oss. Utan deras stöd och expertis hade satsningen på Hongkong aldrig blivit lika framgångsrik, som den nu blev, till följd av vårt samarbete. Jag rekommenderar alla svenska företag, som funderar på att etablera sig på i Hongkong, att ta kontakt med Business Sweden som ett första steg, säger Per Gavelius.