Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Positionera Getinge som kunskapsledare i Nederländerna

en bild
Nederländska hälso- och sjukvårdsystemet fokuserar mer och mer på innovativa och kostnadseffektiva lösningar. Detta har bidragit till att beslut som tidigare fattats av läkare eller inköpsavdelningar nu fattas högre upp i organisationen, ibland med hjälp av styrelsen. Getinge kände att denna trend gjorde att de behövde stärka sitt nätverk och tydligare positionera sig som en pålitlig och kunnig partner för just dessa beslutsfattare

Business Sweden och Getinge beslutade att skapa en möjlighet för Getinge Group att interagera med sina kunders styrelseledamöter på ett neutralt sätt för att diskutera ett hett ämne – värdebaserad vård. Tillsammans med NVZ (Nederländernas största intresseorganisation för sjukhus) skapade Business Sweden ett seminarium på den svenska ambassadörens residens där temat var ”Värdebaserad vård – hur kan vi öka patientens upplevda värde av vården?”.

Seminariet skapade på så sätt en plattform för kunskapsutbyte mellan två länder med framstående hälso- och sjukvårdssystem, Sverige och Nederländerna

Talare var direktörer från Sahlgrenska och Karolinska universitetssjukhusen, Santeon Group, och representanter för ICHOM (Karolinska institutet och BCG). Getinge deltog som industrirepresentant med ett öppningsanförande och i en paneldiskussion

Styrelseledamöter från 20 nederlänska sjukhus deltog på seminariet med engagerade frågor till talarna. Getinge fick möjligheten att framföra sitt budskap och knyta kontakter med rätt beslutsfattare. Seminariet följdes senare upp med en ny målgrupp, styrelseledamöter för äldreboenden.

”Vi var väldigt nöjda med seminariet och ser fram emot att skapa en årlig plattform för att stärka det intellektuella och kommersiella samarbetet mellan Nederländerna och Sverige inom hälsa- och sjukvård”, säger Jan van Megen, Chief Commercial Officer Continental Europe ArjoHuntleigh.

en bild

Linda Rydén

Consultant Brussels Consultant, Brussels
+32 22 13 83 63
E-post linda.ryden@business-sweden.se