Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

BabyBjörn i Sydkorea

en bild
BabyBjörn, ett familjeägt företag med fokus på hög kvalitet och innovativa produkter för spädbarn och småbarn, växer snabbt på den koreanska marknaden. Business Sweden har stöttat bolaget i de olika tillväxtfaserna.

Sedan 1961 har BABYBJÖRN stolt tillverkat högkvalitativa och innovativa produkter för spädbarn och småbarn. Företaget är mest känt för sina världsberömda bärselar och finns i mer än 50 länder världen över.
Den koreanska marknaden, med sina 50 miljoner människor på ett relativt litet geografiskt område, har både stor potential och även utmaningar. Den inhemska infrastrukturen är välutvecklad, det finns en mogen e-handelsmarknad med sofistikerade samt pris/kvalitetsmedvetna konsumenter. De koreanska konsumenterna är även kända för att vara trendkänsliga och ganska krävande, därmed är det mycket viktigt att ha bra service och snabba svarstider.

Snabb etablering i Sydkorea

BabyBjörn tog det strategiska beslutet att etablera ett eget dotterbolag i Sydkorea. Business Sweden anlitades för att etablera företaget, och bistod med att etablera ett dotterbolag och tillhandahålla infrastruktur som kontor och administrativa stödfunktioner.

Utöver det hjälpte Business Sweden till med den initiala rekryteringen av nyckelpersonal som snabbt gjorde det möjligt för bolaget att fokusera på direkta försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter.
Med ett långsiktigt engagemang i Korea har BabyBjörn stadigt lyckats växa verksamheten år efter år.

"Business Sweden möjliggjorde en snabb etablering av vårt dotterbolag i Sydkorea. Med deras stöd har vi kunnat fokusera på försäljning och att tillgodose behoven hos nuvarande och blivande föräldrar i Korea. Det finns fortfarande stor potential för oss att växa ytterligare på denna dynamiska marknad.” Björn Engström, Vice President, BabyBjörn AB

Varumärkespositionering för långsiktig tillväxt

Tre år efter den första kontakten med Business Sverige har företaget utökat både omfattningen av verksamheten och den lokala organisationen.

För att öka kännedomen om varumärket och positionera sig i Korea har BabyBjörn gjort många marknadsföringsaktiviteter. Babybjörn har till exempel varit en betydande partner i de årliga "Nordic Lifestyle" – eventen, arrangerade av Business Sweden i Seoul.

"Vi har varit en partner i Business Swedens Lifestyle events för att bygga vårt varumärke gentemot media, bloggare och kunder. Detta har varit ett bra sätt för oss att presentera våra världsledande produkter till Koreas kunniga konsumenter i ett svenskt sammanhang."
Björn Engström, Vice President, BabyBjörn AB

en bild

Claire Kim

Project Manager Seoul Project Manager, Seoul
+ 82 70 4713 5909
E-post Claire.Kim@business-sweden.se