Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Unika mötesplatser för svenska företags tillväxt

en bild
Business Sweden skapar olika mötesplaster för nätverks- och affärsutveckling, identifierar samarbetspartners och nyckelpersoner samt når beslutsfattare för kostnadseffektiv etablering och tillväxt utomlands. Exempel på detta är branschkluster inom medicinteknik och gruvindustrin, samt den svenska paviljongen på Mobile World Congress.

De mötesplatser som Business Sweden skapar fyller en viktig funktion för svenska företag och skapar värde för allt från redan etablerade företag till start-ups. Arbetet genomsyras av Sveriges kärnvärden och huvudbudskapen definieras utefter dessa; samhälle, innovation, kreativitet och hållbarhet.

I Spanien bedrivs ett stort arbete med branschkluster inom medicinteknik samt gruvindustrin under koncepten SymbioCare och Innovative Mining. Inom respektive område skapas synergier mellan företagen och dess samarbetspartner, såväl statliga som privata.

Svensk paviljong ger exponering på plats

I samma anda samlar Business Sweden ihop ett 20-tal innovativa företag inom telekom till den svenska paviljongen på Mobile World Congress (MWC). Genom att ta tillvara på det starka svenska varumärke som finns inom branschen genereras ett stort intresse för den svenska paviljongen vilket ger en ökad exponering och uppmärksamhet för samtliga deltagande företag.

- Den svenska paviljongen är en fantastisk samlingsplats med bra placering och bra exponering. Vi har övervägt att ha egen monter, men fördelarna med att samarbeta med Business Sweden väger tyngre, säger Joakim Nydemark, vd på Crunchfish AB.

Business Sweden som sammanhållande länk, säkerställer att svensk innovation och utveckling inom ICT lyfts på denna globala mässa. För att attrahera besök till paviljongen arrangeras olika kringaktiviteter tillsammans med olika samarbetspartners vilket ger ett stort mervärde för de medverkande företagen.

- De mötesmål som vi satt upp inför mässan har helt uppnåtts och diskussioner fortlöper fortfarande med de kontakter som initierades under MWC, säger Oskar Swirtun VP Business Development på ENEA Software.

- Genom vår närvaro på MWC har stora affärer satts, bland annat med Kodak och Caterpillar i 140 länder, säger Jonatan Redvik, vd och grundare av Appland.

Utefter individuella behov hos företag, kan aktiviteter genomföras för att nå beslutsfattare på de olika telekomoperatörerna via de starka nätverk och kontakter som Business Sweden har, exempelvis samarbetsinsatser med beslutsfattare från Telefónica och Unitel.

en bild

Malin Svensson

Trade Commissioner to Spain, Country Manager Spain and Portugal Madrid Trade Commissioner to Spain, Country Manager Spain and Portugal, Madrid
+34 91 444 26 00
E-post malin.svensson@business-sweden.se