Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Italiensk efterfrågan på Aura Lights belysningslösningar

en bild
Aura Lights smarta belysningslösningar har väckt ett stort intresse i Italien där elpriserna är höga. Flera italienska storföretag använder numera Aura Lights belysning.

Aura Light säljer hållbara belysningslösningar som hjälper företagskunder att minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan i bland annat industrier, skolor, lagerlokaler, tunnlar och sjukhus. De har även en rådgivande roll och kommer med förslag på hur kunderna kan se över sina befintliga belysningslösningar och minska sin energiförbrukning. En nisch som de är ensamma om i branschen.

Stor efterfrågan i Italien

I Italien, där elpriserna är höga, finns en stor efterfrågan på energilösningar som minskar elkostnaderna. Tillsammans med Business Sweden har Aura Light sålt sina produkter och tjänster till stora bolag som Dayco, Denso, Electrolux och Iveco.

– Det är en utmaning att få förtroende på en ny marknad när man är ett relativt okänt företag. Business Sweden har hjälpt oss att etablera relationer med nyckelkunder genom att komma i kontakt med rätt personer högt upp i organisationerna, säger Ulrik Bertelsen, regionchef för Sydeuropa på Aura Light. 

Dörröppnare till italienska bolag

I samarbetet med Aura Light är Business Swedens roll att stötta säljarbetet och att fungera som en dörröppnare till italienska bolag. Flera affärer har gjorts med företag som har stora lokaler. Ett av de kommande målen är att också sälja belysningslösningarna till Barilla och Fiat.   

– Italien är en marknad som törstar efter innovativa lösningar och energibesparande produkter. Aura Light har hittat en intressant nisch; de har både en konsulterande roll och även produkter med unika egenskaper. Det finns många möjligheter att göra fler affärer på den italienska marknaden, säger Kristofer Svartling, handelssekreterare på Business Sweden i Milano.