Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Starta eller öka din försäljning i Sydostasien

29 maj 2018 8:00 - 9:30 Brunnsgatan 2, Stockholm

Singapore, en strategiskt viktig hub för att öka global försäljning

Har du redan eller vill du öka din försäljning i Sydostasien? Då bör den regionala huben Singapore vara en del av din strategi.

Singapore har enligt Världsbanken ett av världens bästa affärsklimat och rankas som ett av de enklaste länderna i världen att göra affärer i – viktiga faktorer för att korta din tid till marknaden. Singapores säkra, multikulturella samhälle med kompetent arbetskraft och en infrastruktur i världsklass kan också vara en väg att minimera din riskexponering.

Välkommen till ett frukostseminarium där vi utlovar en uppdaterad och nyanserad bild av affärsmöjligheter i Singapore inklusive utvalda delar av den nyligen lanserade Business Climate Survey som gjorts bland svenska dotterbolag i Singapore.


Program

Ambassadör Håkan Jevrell
- Singapore och Sydostasien ur ett makroperspektiv, inklusive det politiska, ekonomiska och innovativa klimatet i landet

Handelssekreterare Emil Akander
- Vilka branscher/områden är intressanta ur ett svenskt perspektiv?
- Hur går du tillväga för att påbörja försäljning, alternativt öka din försäljning till Singapore?
- Exempel-case på företag som lyckats i Singapore

Ordförande i SwedCham Jan Stjernström, Managing Director SEB
- Företags- och investeringsklimatet i Singapore (Business Climate Survey)
- Hur hittar du finansiella partners för affärsexpansion och kundfinansieringslösningar i Sydostasien?
- Riskanalys i Sydostasien

Frågor & Diskussion


Bakgrund

Singapore är en framgångsrik marknadsekonomi med en väl utvecklad tjänstesektor men även en stor tillverkningsindustri. Ekonomin är starkt handelsberoende och känslig för svängningar i världsekonomin.

Enkelheten att göra affärer har gjort att över 300 svenska bolag är representerade i landet, men Singapore har även länge varit en viktig marknad för entreprenörer. Svenska produkter, tjänster och kompetens står generellt sett mycket högt i kurs i Singapore och många inhemska företag välkomnar innovativa lösningar och samarbeten med utländska företag.

Många av de svenska företagen har dessutom Singapore som bas och regional knutpunkt för företagets affärer i Asien, Sydostasien och Oceanien. Antalet svenska nyetableringar ökar stadigt. 

Datum: 29 maj 2018
Tid: 08.00-09.30 (registrering och frukost från 07:30)
Plats: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2, Stockholm
Anmälan:
klicka här

Frukostmötet är ett samarrangemang med Stockholms Handelskammare, den Svenska Handelskammaren i Singapore och Sveriges ambassad i Singapore.

contact image

Emil Akander

Trade Commissioner Singapore
Singapore
+65 6235 6170
E-post emil.akander@business-sweden.se