Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Utmaningarna med att sälja livsmedel i kina

17 okt 2018 6:30 - 10:00 United Spaces, Klarabergsviadukten 63 (Lokal: Co-Create)

Att sälja livsmedel i Kina – hur funkar det?

Ta del av ett unikt seminarium där flera av våra experter berättar hur du kan börja sälja dina produkter i Kina och ta ditt första steg in på marknaden genom att presentera dina produkter för en distributör i Kina och få direkt feedback.

Kina är en av världens största livsmedelsmarknader och flera produktkategorier uppvisar stark tillväxt. Trots den stora potentialen som finns i landet kan Kina upplevas som en svår exportmarknad på grund av komplicerade exporttekniska regler och logistiska lösningar. Business Sweden bjuder härmed in dig till en möjlighet att tillsammans djupdyka i vanliga utmaningar på marknaden, och hur man kan gå tillväga för att nå framgång på en av världens mest spännande marknader.

Program:

08.00 – 08.30: Registrering
08.30 – 09.15: Hur utformar du din strategi för Kina? – en introduktion
09.15 – 09.45: Hur löser man det praktiska? – en introduktion till det exporttekniska
09.45 – 10.00: Fikapaus
10.00 – 10.30: Att transportera mat till Kina – hur funkar det? – en introduktion till logistiklösningar för livsmedel
10.30 – 11.00: Att sälja i en kinesisk kontext – vad behöver du tänka på? – en introduktion till hur man lägger upp sin säljpitch
11.00 – 12.00: Pitch:a till en kinesisk distributör och få direkt feedback – 2 minuters ”elevator pitch” per företag med 3 minuters feedback (digitalt via Skype med en distributör som vi jobbar med i Shanghai

Vid frågor kontakta Eliza Petrova, Business Sweden.

contact image

Eliza Petrova

Associate
Beijing
+86 10 5815 6006 ext. 658
E-post eliza.petrova@business-sweden.se
Registrering öppen till och med: 15 okt

Vi har som ambition att ge en bra användarupplevelse med relevant innehåll när du besöker någon av Business Swedens webbplatser. Genom att skapa ett användarkonto kommer du få tillgång till guider och möjlighet att se dina inbokade aktiviteter hos oss. Du kommer också få riktad kommunikation baserat på de intressen du visar. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Kontaktperson

Företagsinformation

problem uppstod.
Vänligen korrigera följande och klicka på "registrera" igen
  •  
  •  
Obligatoriska fält markeras med *