Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Japan – nya affärsmöjligheter

28 mar 2019 7:30 - 10:00 Brunnsgatan 2, Stockholm

Nya affärsmöjligheter i Japan

Japan, världens tredje största ekonomi och Sveriges näst största exportmarknad i Asien, är en högintressant marknad för svenska företag, inte minst som ett led i bredare strategier i Asien. Ett nytt frihandelsavtal mellan EU och Japan är nu i kraft och detta kan innebära förbättrade affärsmöjligheter för svenska företag.

Välkommen på ett frukostseminarium där vi tittar närmare på:

  • Trender och aktuella affärsmöjligheter på den japanska marknaden.
  • Vad krävs för att lyckas på denna marknad utifrån ett svenskt företags perspektiv.
  • Vad kan det nya frihandelsavtalet med Japan innebära just för ditt företag.

Den japanska marknaden har stor potential för svenska företag som kan erbjuda en marknadsledande produkt eller tjänst. Japan är en särskild intressant marknad inom sektorer såsom hälso- och sjukvårdssektorn, information- och telekommunikationssektorn, konsumentprodukter samt maskin- och tillverkningsindustrin. Med 127 miljoner invånare är Japan en stor och köpstark marknad, efterfrågan på nya märken och produkter är konstant hög och intresset för skandinavisk design och mode är stort.

Frihandelsavtalet mellan EU och Japan trädde ikraft den 1 februari i år och underlättar tillträdet till den japanska marknaden genom bland annat avveckling av importtullarna, ökat tillträde till offentlig upphandling och lättnader när det gäller produktkrav. Att köpa och sälja tjänster blir mer förutsägbart. Även import från Japan blir billigare.

Efter frukostseminariet finns det möjlighet att lyssna till fördjupad information om hur ditt företag kan drar nytta av tullättnaderna i frihandelsavtalet med Japan och hur du stärker din konkurrenskraft genom att erbjuda rätt dokumentation er kund för att få tullfrihet.

Talare:
Carl Norsten, Consultant, Business Sweden i Japan
Anna Folkesson, Trade Facilitation Adviser, Business Sweden
Representant från Kommerskollegium
Andreas Grenninger, Climeon, Head of Corporate Development

Frukostseminariet är ett samarbete mellan Business Sweden, Kommerksollegium och Stockholms handelskammare.

Program:
Frukost: kl 07:30 - 08:00
Seminaire: kl 08:00 - 09:00
Tullar och ursprungsregler: kl. 09.00-10.00

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm
Tid:
28 mars 2019, kl 07.30 - 10.00.

Seminariet är kostnadsfritt.

Registrera dig nedan för att delta. Om du har frågor kan du kontakta Anna Folkesson.

contact image

Anna Folkesson

Stockholm
+46 8 588 66 339
E-post anna.folkesson@business-sweden.se
Registrering öppen till och med: 25 mar

Vi har som ambition att ge en bra användarupplevelse med relevant innehåll när du besöker någon av Business Swedens webbplatser. Genom att skapa ett användarkonto kommer du få tillgång till guider och möjlighet att se dina inbokade aktiviteter hos oss. Du kommer också få riktad kommunikation baserat på de intressen du visar. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Kontaktperson

Företagsinformation

problem uppstod.
Vänligen korrigera följande och klicka på "registrera" igen
  •  
  •  
Obligatoriska fält markeras med *