Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

E-HANDEL – SÅ KLICKAR DU MED EUROPA

24 sep 2019 8:00 - 11:00 Stockholm, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, lokal: Atlanta

Europa: Nära och fullt med möjligheter

När du ska sälja varor till andra länder finns det en hel del att tänka på, som frakt och logistik, varumärkningskrav, tullar och dokument samt lagkrav. Du behöver också lära känna marknaden, såväl konkurrenterna som kunderna, för att hitta rätt struktur. Hur handlar man? Hur vill man betala och hur vill man få varorna levererade?

Att e-handeln ökar vet du såklart, men tar du till vara på potentialen genom att sälja till andra länder? Det kan kännas krångligt, men inom Europa är lagar, regler och exportprocedurer lite enklare att hantera än utanför Europa. På vårt seminarium tittar vi närmare på Europa och du får bra tips samt kan ställa dina frågor direkt till experter. 

Europa: Nära och fullt med möjligheter
Cirka 186 miljoner europeiska konsumenter handlar från utlandet– en trend som kommer fortsätta växa lavinartat kommande år. Detta är vägen till nya och fler kunder och tack vare digitaliseringen är det lättare än någonsin att nå utanför Sveriges gränser. Har du en fungerande e-handel i Sverige är klivet ut i Europa oftast inte så stort, men alltför få svenska företag utnyttjar potentialen till fullo. Här kan det finnas outnyttjade möjligheter för dig att ta del av.

Även om e-handeln fungerar på liknande sätt runtom i Europa, så finns det både kulturella och strukturella olikheter som är bra att känna till.  Det underlättar att förstå vilka regler och förutsättningar som gäller, som införselkrav, moms- och skattefrågor, hur köpvillkoren ska vara upprättade på webshopen, hur du ska tänka kring logistik och leverans samt lokala krav på hur produkten ska vara utformad och anpassad. Du behöver även lära känna marknaden, såväl konkurrenterna som kunderna, för att hitta rätt strategi. Hur beter sig kunderna när de handlar? Hur vill de betala och få sina varor levererade?

Europa i fokus
Hur fungerar det med frakten inom Europa, vilka legala krav finns och hur skiljer sig marknaderna åt? Få svar på detta och mycket mer den 24 september.

  • Genomgång av legala aspekter i Europa med advokat Agnes Hammarstrand
  • Inblick i olika Europeiska marknader och hur de fungerar med Business Sweden
  • Den digitala resan till Europa från ett företagarperspektiv
  • Paneldiskussion med möjlighet att ställa frågor

Datum: 24 september
Tid: start cirka klockan 8 och avslut kring 11
Plats: Stockholm, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, lokal:  Atlanta
Pris: kostnadsfritt

Mer information kommer.

contact image

Linda Laszlo Ek

Senior Adviser
Stockholm
+46 8 588 663 81
Registrering öppen till och med: 23 sep

Vi har som ambition att ge en bra användarupplevelse med relevant innehåll när du besöker någon av Business Swedens webbplatser. Genom att skapa ett användarkonto kommer du få tillgång till guider och möjlighet att se dina inbokade aktiviteter hos oss. Du kommer också få riktad kommunikation baserat på de intressen du visar. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Kontaktperson

Företagsinformation

problem uppstod.
Vänligen korrigera följande och klicka på "registrera" igen
  •  
  •  
Obligatoriska fält markeras med *