Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

Seminarium: livsmedelsexport

28 nov 2017 8:30 - 13:00 WTC, Klarabergsviadukten 70, Stockholm (lokal: Hongkong)

Hur kan du som exporterar livsmedel växa din internationella försäljning?

Internationell försäljning öppnar många möjligheter, men innebär också tuff konkurrens. Vilka strategier finns och vad krävs för att lyckas?

Business Sweden har bjudit in talare från Storbritannien och Nederländerna som representerar inköps- och distributörsledet. De presenterar vilka urvalskriterier som är avgörande för dem vid val av nya leverantörer och vad man som potentiell ny leverantör bör tänka på. Det framgångsrika exportföretaget Oatly berättar om sin resa ut i världen  och varför man lyckats. Hur utvecklas den globala livsmedelsmarknaden? Viktiga växande trender att beakta är ehandel med livsmedel, ökad efterfrågan på ekologiska och övriga hälsosamma livsmedel, samt private label som en möjlig distributionskanal ut i världen. 
 
Business Sweden presenterar dessa globala trender och marknadens utveckling med tonvikt på Europa. Med sin samlade kunskap och erfarenhet delas under dagen insikter och ges svar på frågor kring hur man som svenskt livsmedelföretag kan öka sin internationella konkurrenskraft.
 

Program


09:30-9:45 Introduktion till konferensen
-Maria Varnauskas, Manager Food export program Business Sweden 
 
09:45-11:00 Så blir du attraktiv för en internationell inköpare (engelska)
Scott Winston, Fine Food Consultant,previous buyer at Selfridges,Harrods och Harvery Nichols    
 
11:00-12:00 Förutsättningarna för framgångsrikt partnersamarbete ( engelska) 
Laurens Kool, Category Manager B.V. Levensmiddelengroothandel “ De Kweker” 
 
12:00-12:45 LUNCH 
 
12:45-13:05 Öka dina intäkter med den växande e-handeln
Amanda Hallberg, Project manager Business Sweden Storbritannien & Irland
 
13:05-13:25 Fånga möjligheterna inom ekologiskt och det växande intresset för en hälsosam livsstil
Franca Lippitz, Consultant Business Sweden Tyskland.
 
13:25-13:45 Private label som ytterligare exportkanal
Marcus Petersson, Consultant Business Sweden Nederländerna 
 
13:45-14:25 Inspireras av erfarenheter från ett framgångsrikt svenskt exportföretag
Jonas Persson, Business Manager Nordics, Oatly 
 
14:25-14:30 Avslut 
 
Varmt välkomna! 

contact image

Maria Varnauskas

Senior Project Manager, Food Industry
Stockholm
+46 70 815 02 63
E-post maria.varnauskas@business-sweden.se
Registreringen har stängt. Var vänlig och kontakta oss för mer information.