Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

05 mar - 07 mar Stockholm, Malmö, Göteborg

Seminarium om hur distributörer i Indien fungerar

Business Sweden har genomfört en studie av hur svenska företag arbetar med distributörer i Indien. Den 5-7 mars kommer Business Swedens representanter i Indien till Sverige för att presentera resultatet av studien och vilka framgångsfaktorerna är för att lyckas.

Mer än 50% av företagen gör ingen analys innan de går in i Indien och väljer en distributör eller leverantör, vilket påverkar affärsrelationerna och försäljningen i senare led. Affärskultur, kommunikation och allmänna missförstånd är några av de problem som hindrar svenska företag att nå full potential.

Seminariet ger dig bland annat svar på följande:

  • Undrar du varför din indiska distributör aldrig hör av sig?

  • Går försäljningen dåligt trots att ni är på en av världens snabbast växande marknader?

  • Är det klokt att börja med en distributör när du gör entré på den indiska marknaden?

 

Tid och plats

Stockholm - 5 mars
Tid: kl.08-10 (inkl frukost)
Business Sweden
World Trade Center, Klarabergsviadukten 70

Malmö - 6 mars
Tid: kl.08-10 (inkl frukost)
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren
Malmö Börshus, Skeppsbron 2

Göteborg - 7 mars
Tid: kl.08-10 (inkl frukost)
Business Region Göteborg,
Norra Hamngatan 14

Välkommen!

I samarbete med:

Business Region Göteborg, Sweden-India Business Council,
Sydsvenska Handelskammaren

 

Registreringen har stängt. Var vänlig och kontakta oss för mer information.