Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

10 maj 2016 14:00 - 17:00 World Trade Center kongress, Klarabergsviadukten 70, Stockholm

Global e-handel med livsmedel

Ändrade kundmönster i dagligvaruhandeln driver på den globala e-handeln med livsmedel.

Den europeiska e-handeln fortsätter att växa och konsumenterna blir alltmer mogna i sitt köpbeteende. Tydliga tecken är att handeln mellan länder både inom och utanför Europa har en mycket stark utveckling.. Mest mogna marknaderna är Norden, Storbritannien och Tyskland. Där är internetpenetrationen och andelen konsumenter som e-handlat högst. Tillväxtpotentialen är stor i många varukategorier.

Framtidens e-handelsvaror? Bland kategorierna på frammarsch just nu utvecklas e handeln av livsmedel särskilt starkt.

Den 10 maj arrangerar Business Sweden ett seminarium för livsmedelsföretag som är intresserade av att lära mer om och utveckla sina affärer på nya marknader och i nya kanaler.

Vi kommer att få lyssna till ICA och Business Sweden som delar med sig av sina erfarenheter av global e-handel med livsmedel. Samt logistik företaget Bring och ett av de deltagande företagen som idag finns med på en eller flera Try Swedish shop in shops i Storbritannien, Tyskland och Belgien.

För anmälan och program klicka här

 

en bild

Maria Varnauskas

Senior Project Manager, Food Industry Stockholm Senior Project Manager, Food Industry, Stockholm
+46 70 815 02 63
E-post maria.varnauskas@business-sweden.se
en bild

Maria Varnauskas

Senior Project Manager, Food Industry Stockholm Senior Project Manager, Food Industry, Stockholm
+46 70 815 02 63
E-post maria.varnauskas@business-sweden.se