Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Upplägg och kvalificering av företag

Detaljer kring upplägg och kvalificering av företag inför inköpssamarbetet med tyska livsmedelskedjan Kaiser’s Tengelmann.

STEG 1: PRODUKTPRESENTATION FÖR INKÖPARE I STOCKHOLM

  • Diskussion med Business Sweden om möjligt deltagande utefter egna mål och Kaiser's Tengelman's krav

  • Offert till Kaiser's senast 12 juni

  • Under en mini-mässa i Stockholm träffar ni beslutsfattare från Kaiser's Tengelmann och presenterar era produkter och deras unika säljargument

  • Produkter som inte är typiskt svenska är också intressanta för Kaiser's Tengelmann

  • Återkoppling på kedjans feedback ges till alla företag

  • Kedjan väljer ut vilka produkter som är intressanta för en Testförsäljning.

Steg 2: Testförsäljning i butik

Marknadsföring inför testförsäljningen

  • Dubbelsidig annons i kedjans reklamblad till ca 3,5 miljoner hushåll i regionen

Uppmärksamheten ökas i butik

  • Säljtorg centralt i butik

  • Utlottning av Sverigepris bland konsumenter

  • Svensk dekoration tillhandahålls varje butik

Provsmakning i butik

  • Provsmakning inkl. presentation av unika säljargument m.h.a. demonstratris

Uppföljning

  • Uppföljning för försäljningsresultat och utvärdering per produkt av beslutsfattare hos Kaiser’s Tengelmann

  • Sammanställning av konsumenternas utvärdering vid provsmakning per produkt

Krav på företag och produkter

  • Produktinnehåll på tyska måste finnas tryckt på förpackning,

  • Tysk partner krävs vid start av testförsäljningen

  • Anmälan till tyskt återvinningssystem vid försäljningsstart i Tyskland

  • Vid anmälan ska material som t.ex. logo, företagstext m.m. till katalog tillhandahållas Exportrådet. Information om exakt vad som behövs skickas vid anmälan