Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka

Program och nyckeltalare

Seminariet äger rum 11 november kl 13-17 på Business Sweden, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, Stockholm

Program


13.00–13.20 Registering och kaffe

13.20–13.30 Hälsar välkomna
Maria Varnauskas, Manager Business Development Food, Business Sweden

13.30–14.15 ”The Swedish perspective on Private Label” – möjligheter och utmaningar
Hans von Heijne, Private Label Director, ICA AB

14.15–15.15 ”What are the trends impacting European grocery retail and how are the leading grocery retailers adapting to win”
Harriet Cohen, Senior Retail Analyst IGD

Paus

15.30–16.10 Möjligheter och utmaningar med private label på export
Sara Leander-Pehrson, Consultant Benelux, Business Sweden

16.10–16.40 Hur blir man framgångsrik leverantör inom private label?
Gianni Cucarano, Exportchef Sales & Marketing, Svenska Lantchips

16.40–17.00 Panel discussion with key note speakers

Key note speakers

Hans von Heijne, Private Label Director, ICA Sverige AB
Med lång erfarenhet inom IKEA bytte Hans spår 2012 då han började på ICA, där han framförallt arbetade med affärsutveckling innan han gick vidare till att fokusera på Private Label.

Harriet Cohen, Senior Retail Analyst, IGD Retail Analys
Harriet har mångårig erfarenhet inom den brittiska livsmedelsbranschen och har bland annat arbetat som Commercial Manager på Marks & Spencer och Global Business Unit Executive på Tesco. Sedan 2013 arbetar hon som Senior Retail Analyst för IGD.      

Gianni Cucarano, Exportchef och Sales & Marketing Manager, Svenska Lantchips

Sara Leander Pehrson, Consultant, Business Sweden
Sara har erfarenhet av att leda många livsmedelsprojekt på marknaderna i Nederländerna och Belgien, projektleder bl.a. PLMA mässan i Amsterdam