Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

04 mar - 10 mar Oslo, Mathallen, Maridalsveien 17

Livsmedelskampanj och branschdag i Norge, mars 2013

Vill ni sälja era produkter i Oslos nya matmecka? Ta möjligheten att knyta värdefulla kontakter på den norska marknaden samt få synas i en unik försäljningskanal – Oslos nya storsatsning Mathallen!

Mathallen i Oslo öppnades i oktober 2012 och har från starten blivit Oslos nya samlingsplats för matentusiaster, både professionella aktörer så väl som konsumenter. Det är en ideal plattform för gourmetproducenter att etablera sig på norska marknaden, som är en ytterst intressant första exportmarknad för många svenska livsmedelsproducenter, inte minst på grund av närheten, kännedomen och den starka köpkraften.

Tullar och andra administrativa aspekter ställer dock ofta krav på etablering. Därför är en norsk samarbetspartner ofta nyckeln till en lyckad expansion, särskilt för mindre producenter med en nischad målgrupp. En samarbetspartner har erfarenheten, kompetensen och framförallt nätverket för att kunna stödja er som svensk producent att bygga ett varumärke på norska marknaden.

Business Sweden anordnar därför i samarbete med Mathallen i Oslo en sluten branschdag med utvalda aktörer den 4 mars 2013. Syftet är att skapa en plattform för svenska premiumproducenter att presentera och knyta kontakter med norska samarbetspartners och nyckelaktörer i branschen, däribland ledande distributörer och grossister samt slutkunder i form av restauranger och delikatessbutiker.

Branschdagen följs av en kampanjvecka på Mathallen under konceptet ”Try Swedish!” i samarbete med ledande delikatessbutiken Hotel Havana. Ni får en unik möjlighet att utvärdera potentialen på norska marknaden och skapa förutsättningar för en lysande expansion i Norge genom försäljning via en av landets främsta kanaler för premiumprodukter.

Upplägg:
Branschdag 4 mars, kl. 12.00 – ca 15.00
Sluten träff med Norges ledande aktörer inom premiumsegmentet
Grossister,distributörer, slutkunder
• Egen exponering under dagen
• Profilering som del av konceptet ”Try Swedish!” genom deltagande i
  lunchbuffé med utvalda produkter.
• Annonsutrymme i broschyr som delas ut under dagen
• Praktiskt stöd kring import och andra administrativa aspekter
Uppföljningsstöd

Försäljningskampanj 5 – 10 mars
• 
Deltagande i försäljningskampanj på torget i Mathallen
Möjlighet till demo och egna aktiviteter under kampanjveckan
Del av PR-kampanj under konceptet ”Try Swedish!”

Resultat
Kontakt och presentation för potentiella samarbetspartners och kunder
Utvärdering av både professionella aktörer så väl som konsument
Lärdom om marknaden och ett business case för fortsatta aktiviteter i Norge

Kontakt
Vid frågor, kontakta Snjezana Maric,  Snjezana.Maric@business-sweden.se, telefon +47 93 26 59 90

Registreringen har stängt. Var vänlig och kontakta oss för mer information.