Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

17 mar 2017 15:00 - 16:30 Klarabergsviadukten 70, 101 24, Stockholm

Seminarium om den koreanska livsmedels- och dryckesmarknaden

Sydkorea är världens 12: e största ekonomi, och till stor del beroende av importerade livsmedel. Det lokala intresset för skandinavisk mat och dryck har ökat kraftigt och den svenska livsmedelsexporten till Sydkorea ökade med 50% år 2015. Den svenska exporten är dock fortfarande jämförelsevis låg, vilket lämnar goda möjligheter till ytterligare expansion.

Som en av de mest utvecklade ekonomierna i Asien, konsumerar Sydkorea mer på mat och dryck. Under de senaste åren har intresset för skandinavisk kultur och livsstil ökat markant i popularitet, vilket också ökat möjligheterna för livsmedelsföretag att etablera sig och växa på marknaden.

Ett kostnadsfritt seminarium kommer att hållas i Stockholm. Vi kommer att ge en introduktion och statusuppdatering om den koreanska marknaden och täcka ämnen såsom:

  • Vilka är de viktigaste trenderna och frågor i den koreanska F&B marknaden?
  • Vilka är de viktigaste aktörerna på marknaderna?
  • Hur ser de lokala distributionskanalerna ut?
  • Vilka regler och restriktioner gäller vid export av F&B till Korea?
  • Vilka är de viktigaste framgångsfaktorerna för att komma in och expandera i Korea?

Läs mer (In English)

en bild

Sookyoung Lim

Project Manager Seoul Project Manager, Seoul
+82 2 739 1468
E-post Sookyoung.Lim@business-sweden.se
en bild

Sookyoung Lim

Project Manager Seoul Project Manager, Seoul
+82 2 739 1468
E-post Sookyoung.Lim@business-sweden.se