Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

17 mar - 19 mar Jönköping, Malmö, Göteborg

Seminarium: Hitta och styr era distributörer i Indien

Indien är världens tredje största marknad räknat på köpkraft och väntas snart vara världens snabbast växande stora ekonomi. I en studie från 2014 har Business Sweden identifierat framgångsfaktorer och best practices för att lyckas med distribution av produkter och tjänster i landet. Den 17 - 19 mars kommer Business Swedens representanter i Indien till Sverige för att presentera resultatet av studien.

Business Sweden bevakar kontinuerligt hur svenska företag arbetar med sina distributörer i Indien. Under 2014 gjorde vi en mer omfattande studie där vi frågade svenska företag med distribution i Indien hur de gjort för att sätta upp sitt nätverk och löpande arbeta med detta.  Slutsatserna ger unika insikter i svenska företags best practices i Indien. Några av insikterna som kommer diskuteras är:

  • Under de senaste fem åren har 20 procent av företagen ökat sin omsättning med över 30 procent per år, medan hälften ligger kvar på samma nivå som 2009 – vad gör de framgångsrika annorlunda?
  • En kombination av objektiv analys och tidigare erfarenhet är ett klart vinnarrecept för att hitta en bra distributör
  • Volymen varor som handlas på internet dubbleras varje år – hur kan ett svenskt företag utnyttja denna nya kanal i Indien?

Indien valde en ny regering i våras som har en ekonomisk agenda fokuserad på ökad tillväxt, mindre byråkrati och ökade privata investeringar. Efter ett par år med trög ekonomi är nu tillväxten på uppgång igen, bland annat till följd av sänkta räntor och förenklade regelverk. 60 procent av de svenska företagen i Indien ser idag affärsklimatet som gott (jämfört med mindre än 20 procent 2013), och 9 av 10 förväntar sig ytterligare förbättringar under kommande 3 år.

Seminariet vänder sig till företag som:

  • Överväger att lansera produkter i Indien
  • Vill utöka existerande distribution i Indien på ett effektivt sätt
  • Upplever problem med nuvarande distributör

Seminarierna är kostnadsfria och äger rum i Jönköping, Malmö och Göteborg.

Tider och platser

Jönköping 17 mars
Tid: kl 8.30-10.00 (registrering och kaffe från kl 8:00)
Plats: John Bauer hotel, Södra Strandgatan 15

Malmö 18 mars
Tid: kl 8.30-10.00 (registrering och kaffe från kl 8:00)
Plats: Business Sweden, Slagthuset, Carlsgatan 12 A, lokal: Nalle

Göteborg 19 mars
Tid: kl 8.30-10.00 (registrering och kaffe från kl 8:00)
Plats: Business Sweden, Ekelundsgatan 1, 7 tr, lokal: Barken

Anmäl dig nedan!

Välkommen!

Registreringen har stängt. Var vänlig och kontakta oss för mer information.

Mer information

Gustav Wennerblom,
Senior Project Manager, Bangalore
E: gustav.wennerblom@business-sweden.se 
M: +91 99 000 15814 

Susanne Flygelholm,
Project Manager, Asia & the Pacific
E: Susanne.flygelholm@business-sweden.se 
M: +46 70 883 8544