Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

15 nov 2016 10:00 - 11:30 World Trade Center, Stockholm

Specialty foods i USA– lyckas med din försäljning av svenska livsmedel

Marknaden för sk. ”specialty foods”, dvs. livsmedel som på något sätt utmärker sig från vanliga genom ursprung, innehåll, målgrupp m.m. i USA har vuxit kontinuerligt under de senaste fem åren och nådde år 2015 en totalförsäljning på 120,5 BUSD. Försäljning och distribution av mat i USA involverar många mellanhänder och att lyckas sälja sina produkter till större kedjor är en krävande process.

Marknadstrenderna är dock till fördel för varumärken som marknadsför sina produkter som naturliga och av visst ursprung, vilket medför stor potential för svenska livsmedelsproducenter som vill ta sig in på marknaden. 

Business Sweden bjuder in dig för att delta i ett seminarium som rör den amerikanska delikatessmarknaden.

Läs mer (In English).

Registreringen har stängt. Var vänlig och kontakta oss för mer information.