Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

25 okt 2017 8:30 - 10:30 Scandic Continental, Meeting room 2, Vasagatan 22, 111 20 Stockholm

Frihandelsavtalet CETA ökar möjligheterna i Kanada för svenska modeföretag

Business Sweden och Livsmedelsföretagen organiserar ett seminarium för att diskutera affärsmöjligheter för svenska livsmedelsföretag med fokus på implementationen av frihandelsavtalet mellan EU och Kanada (CETA) som trädde i kraft den 21 september i år.

Med nya shoppingtrender, en växande e-handel/mobil-handel, öppnandet av nya lyxvaruhus, samt ökad efterfråga på premiummärken, har Kanada blivit en attraktiv exportmarknad för svenska modemärken. Implementeringen av CETA kommer i synnerhet att gynna detaljhandeln genom eliminering av tullavgifter men även förenklingar av certifieringsprocesser och arbetskraftsrörelse kommer vara till nytta för svenska företag.

Delta i frukostseminariet för att ta reda på hur man gör affärer i Kanada, vilka marknadstrenderna är samt vilka möjligheter CETA bidrar med för svensk export till Kanada.

Välkomna!

För mer information, vänligen kontakta Agata Leszkiewicz

en bild

Agata Leszkiewicz

Project Manager, Healthcare & Infrastructure Industry Advisor Toronto Project Manager, Healthcare & Infrastructure Industry Advisor, Toronto
+1 416 640 7477
E-post agata.leszkiewicz@business-sweden.se
en bild

Agata Leszkiewicz

Project Manager, Healthcare & Infrastructure Industry Advisor Toronto Project Manager, Healthcare & Infrastructure Industry Advisor, Toronto
+1 416 640 7477
E-post agata.leszkiewicz@business-sweden.se