08 - 588 660 00
  • Registrering
  • Logga in
  • Language
Tillbaka
Visa undermeny Dölj undermeny

Sverige – en utmärkt marknad för kontaktcenter

Från Sverige kan ett kontaktcenter drivas med hög kvalitet och service. Sverige är välutvecklat och passar väl in på kontaktcenter som är intresserad av hela den nord europeiska marknaden. Några av fördelarna med Sverige är framstående språkkunskaper, IT-förståelse och låga kostnader.

Sverige är en betydande aktör när det kommer till kontaktcenter som fokuserar på högkvalitativa och personaliserad kundvård. Få platser erbjuder så goda förutsättningar för teknikdrivna kontaktcenter. Genom avancerade IT-kunskaper har svenskar med framgång integrerat dagens ledande kommunikationsteknologi i det dagliga affärslivet.

Sverige är den största marknaden i norra Europa och med bara en timmes flygresa täcks de resterande nordiska länderna. Ett regionalt kontaktcenter med ansvar för flera olika länder i regionen har möjligheten att inte bara reducera kostnader men även driva försäljning och bygga konsumenternas lojalitet.   

Varför Sverige?

  • Utmärkt marknad för verksamhet i norra Europa
  • Avancerad telekominfrastruktur; bland den högsta breddbandspenetration med välutvecklad ICT och erfarna telefonanvändare
  • Attraktiv rekryteringsbas; högutbildad, flerspråkig befolkning med relativt låga löner för kontaktcenter personal
  • Finansiella incentiv för investerare på regional nivå
  • Skattestruktur som är designad att möta utländska investerares behov med ett företagsskatt på 22 procent.
  • Mycket bra språkkunskaper; 85 procent av Sveriges befolkning talar engelska, vilket gör etableringsprocessen enkel och smidigare

Sören Pettersson

Senior Investment Advisor, Construction and Infrastructure, Contact Centers Stockholm Senior Investment Advisor, Construction and Infrastructure, Contact Centers, Stockholm
+46 70 828 68 34
E-post soren.pettersson@business-sweden.se